Que fem i com ho fem?
El Projecte educatiu és l’instrument que permet ordenar i donar sentit a l’acció educativa.
El nostre objectiu és crear diàriament una sèrie d’experiències educatives i d’aprenentatge, que alimentin la il·lusió i les ganes, dels nens i les nenes, per descobrir i aprendre d’ells mateixos i del seu entorn, afavorint l’autonomia dels infants, en tots els aspectes.
Atendre amb respecte i efecte, les seves necessitats físiques, emocionals, de comunicació i d’adquisició d’hàbits personals, respectant el ritme de cada infant.
Tot això s’aconsegueix creant un ambient agradable, familiar, acollidor i segur, ajustat al seu moment evolutiu i a les seves necessitats, que fa que els alumnes es trobin molt a gust dins de l’escola. D’aquesta manera el vostre fill o filla estarà molt més receptiu i obert al joc, a la creativitat, a la curiositat per la descoberta, a l’exploració, a interactuar amb els altres, a les emocions, a nivell psicomotriu, a nivell artístic, en l’aspecte sensorial, a nivell musical, en el llenguatge i la comunicació, en definitiva, a aprendre sent feliç.
Perquè no hi ha res millor que el somriure d’un nen, volem que els vostres fills i filles, siguin feliços perquè la felicitat no és un destí, sinó un camí. Posarem uns coneixements a la motxilla, perquè el difícil camí de la vida que acaben de començar, els sigui una mica més fàcil.
A la vida, des de ben petits, aprenem que hi ha una cosa molt important, com son els hàbits, a l’escola treballem els hàbits horaris, els hàbits d’autonomia, els hàbits d’higiene (dins i fora del lavabo), els hàbits personals i socials i els hàbits alimentaris.
El Projecte Educatiu potència el respecte, la convivència i la diversitat.
El secret de l’èxit, d’aquests més de 46 anys, sempre ha estat la proximitat cap a les famílies, la màxima transparència i comunicació.
Ens podem comunicar cada dia, a l’entrada o la sortida dels alumnes, per telèfon, es poden demanar totes les reunions amb la mestra o direcció que calguin, durant el curs.
Abans teníem la agenda escolar de paper, que anava molt bé per transmetre tota la informació, però que passava?, que no sabíeu res del vostre fill o filla fins que no arribàveu a casa i trèieu l’agenda, de dins de la motxilla. Des de fa uns anys, tenim una agenda digital, rebreu tota la informació, a través d’una aplicació, que podeu tenir tota la família descarregada al mòbil, a la tableta o a l’ordinador, que es diu KinderUp. Informació actualitzada durant tot el dia, de com es troba el vostre fill o filla, en temps real, si li hem pres la temperatura, estat d’ànim, les deposicions, el que ha menjat, el comportament, les activitats del dia, comunicació instantània al moment amb la seva mestra, tipus whatsApp o email i anireu rebent fotos i vídeos de les activitats que van fent durant el dia.
L’organització del temps és un aspecte clau en la vida quotidiana de l’escola, per crear un marc ordenat i estable, amb unes seqüències que es repeteixen i donen seguretat a les nenes i als nens, però alhora prou flexible i dinàmic per adaptar-se a les diferents situacions que poden aparèixer en el dia a dia i per ajustar-se a les necessitats i al ritme de cada infant.
El nostre projecte educatiu es diu Baby Kids, l’idioma vehicular durant el dia és el català però ho fem tot amb català, castellà i anglès, així els vostres fills i filles pujaran trilingües, sense adonar-se’n, amb tots els beneficis que això comporta.
Treballem conjuntament amb el Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç de Sant Boi. El CDIAP de Sant Boi té com a única activitat la prestació dels serveis i la realització de les funcions pròpies d’un servei d’atenció precoç. L’atenció precoç va destinada a la població infantil de 0 a 6 anys que presenta dificultats i/o trastorns en el seu desenvolupament o que es troba en situació de risc de patir-los, amb independència de quina sigui la causa d’aquest trastorn.
Inclou quatre aspectes fonamentals: prevenció, detecció precoç, diagnòstic i intervenció terapèutica . Potencia la coordinació i la cooperació amb la xarxa d’educació, sanitària i de serveis socials per tal d’assumir una atenció global a les necessitats de l’ infant i de la seva família. El CDIAP és un centre d’utilització pública i l’atenció que ofereix és gratuïta.